Friday 5 August 2011

လူမႈကြန္ရက္ဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ားသံုး၍ ကိုယ္႔လုပ္ငန္းအတြက္ အို္င္ဒီယာမ်ား ရယူျခင္း

တစ္ေယာက္အားျဖင္႔ယူေသာ္မရ၊ အမ်ားအားျဖင္႔ ယူေသာ္ရ၏ ဟူေသာ စကားပံုတြင္ပါေသာ အမ်ား“အား”ဟူသည္ မည္သို႔ေသာ အမ်ားအားကို ဆိုလုိပါသနည္း။ လူမ်ားတိုင္း အားျဖစ္ေရာလား။ အေရအတြက္မ်ားတိုင္း အင္အားရွိတယ္ ထိေရာက္တယ္ ေခၚလို႔ ရေရာလား။ စဥ္းစားစရာျဖစ္သည္။

            ယေန႔လို အင္တာနက္ ဆက္သြယ္ေရးေတြ အလြန္အမင္း ျမန္ဆန္လြယ္ကူလာခ်ိန္၊ လူမႈကြန္ရက္ဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ား၏ ကူးလူးဆက္သြယ္ေပးႏိုင္မႈက အလြန္အမင္း ထိေရာက္လာခ်ိ္န္မွာ ကမာၻ႕ဘယ္ေနရာကလူနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ ဆက္သြယ္ ေျပာဆိုႏိုင္လာၿပီျဖစ္ရာ လူမ်ားမ်ားရဲ႕ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကို ရယူဖို႔က အလြန္ကို လြယ္ကူလာသည္ကို ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ဒီေတာ႔ လူမ်ားမ်ားရွိတိုင္း အားျဖစ္ရဲ႕လား။
လုပ္ငန္းတစ္ခု အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာမွာ လူမ်ားတိုင္း ေကာင္းသလား။ အရည္အခ်င္းရွိတဲ႔ လူေတြြခ်ည္း ေရြးခ်ယ္ စုဖြဲ႕ထားသည့္ သီးသန္႔အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ လူေတြ အမ်ားႀကီး ေရာေကာေသာေကာ ဖြဲ႕ထားတဲ႔အဖြဲ႕ေတြ ဘယ္ဟာက ပိုထိေရာက္သလဲ။ လူမ်ားတိုင္း အားျဖစ္သလား။ လူနည္းလို႔ေကာ အားမျဖစ္ဘူးတဲ႔လား။ လူမ်ားမ်ားနဲ႔ ဖြဲ႕ထားတဲ႔ အဖြဲ႕ေတြက ပိုထိေရာက္လား။ နည္းနည္းနဲ႔ ဖြဲ႕ထားတဲ႔အဖြဲ႕ေတြက ပိုထိေရာက္လား။ ဘယ္ဟာေတြက ဘာေကာင္းက်ဳိးရွိလဲ၊ ဘယ္ဟာေတြက ဘာဆိုးက်ဳိးရွိလဲ၊ ဆန္းစစ္ၾကည့္ရေအာင္ပါ။
            ယေန႔လို အၿပိဳင္အဆိုင္ေတြ မ်ားလွေသာ ေခတ္္ႀကီးမွာ လုပ္ငန္းတစ္ခု သူမ်ားေရွ႕က ရပ္တည္္ေနႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ အၿမဲ ဆန္းသစ္ေကာင္းမြန္ေသာ အိုင္ဒီယာမ်ား ထုတ္ၿပီး လက္ေတြ႕လည္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနႏိုင္ဖို႔ လိုသည္။ သူမ်ားထက္ တစ္လွမ္းစာေလာက္ အိုင္ဒီယာ ေရွ႕က ေျပးေနရမည္။ လုပ္ရပ္ကလည္း ေရွ႕က ေျပးေနရမည္။ ေရွ႕က မေျပးႏိုင္လွ်င္ ေနာက္က လိုက္ရဖို႔သာ ရွိသည္။ ဒီေတာ႔ အိုင္ဒီယာေတြ ဘယ္က ရမလဲ။ အိုင္ဒီယာေတြဆိုတာ လူေတြဆီကပဲ ထြက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဒီေတာ႔ အိုင္ဒီယာမ်ဳိးစံုကို လူမ်ားမ်ားဆီက ရဖို႔လိုသည္။ လူမ်ားမ်ားဆီက ရထားေသာ အိုင္ဒီယာမ်ဳိးစံုအနက္ကမွ ကိုယ္႔လုပ္ငန္းနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္လို႔ရမည့္ အိုင္ဒီယာမ်ားကို ေရြးထုတ္ရမည္။ ဒါဆို လူမ်ားမ်ားဆီက အိုင္ဒီယာ မ်ားမ်ားရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။ လူမ်ားမ်ားဆီက အိုင္ဒီယာမ်ားမ်ားရခ်င္ရင္ အေပါင္းအသင္းမ်ားမ်ား ထားပါလို႔ ယခင္က အႀကံေပးခ်က္မ်ားရွိခဲ႔သည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔လို လူမႈကြန္ရက္ဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ားျဖစ္သည့္ ေဖ႔ဘြတ္ခ္တို႔၊ တြစ္တာတို႔ ေခတ္စားလာခ်ိန္တြင္ ျပင္ပမွာ အေပါင္းအသင္း မ်ားမ်ားမရွိသူေတာင္ အြန္လိုင္းမွာ အေပါင္းအသင္း အမ်ားႀကီး ရႏိုင္သည္ျဖစ္ရာ ၎ဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ားကို အသံုးခ်တတ္မည္ဆိုပါက အိုင္ဒီယာေပါင္းမ်ားစြာကို ခဏအတြင္း ရႏိုင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ လူေပါင္းမဆံ႔သူမ်ားပင္ ၎လူမႈကြန္ရက္ဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ားကို သံုး၍ အြန္လိုင္းမိတ္ေဆြ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာထံမွ အႀကံဉာဏ္မ်ားကို အခမဲ႔ ရႏိုင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ထိုနည္းျဖင္႔ အိုင္ဒီယာေပါင္းမ်ားစြာကို ရလာမည္။ သံုးလို႔ရေသာ အိုင္ဒီယာမ်ားပါသလို၊ သံုးလို႔ မရႏိုင္ေသာ အိုင္ဒီယာမ်ားလည္း ပါမည္။ ကိုယ္က ေရြးခ်ယ္ အသံုးခ်တတ္ဖို႔ေတာ႔ လိုမည္။ ယေန႔ ဒီဇိုင္းကုမၸဏီႀကီးေတြဆို ထိုသို႔ေသာနည္းျဖင္႔ အြန္လိုင္းေပၚတြင္ အိုင္ဒီယာမ်ား ေတာင္းခံျခင္းျဖင္႔ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိသူမ်ားထံမွ တစ္မူထူးျခားေသာ ဒီဇိုင္းမ်ားကို လက္ခံရရွိေနၾကသည္။ အျခားက႑မ်ားက လုပ္ငန္းမ်ားသည္လည္း ထိုသို႔ အြန္လိုင္းမွတစ္ဆင္႔ လူအမ်ားအျပားထံမွ အိုင္ဒီယာမ်ားကို ရယူ အသံုးခ်လွ်က္ရွိသည္။ အျမင္သစ္ အေတြးသစ္နဲ႔ အသစ္အသစ္မ်ားကို ဦးေဆာင္လုပ္ကိုင္ႏိုင္မွ ေတာ္ကာက်ေသာ ေခတ္ႀကီးမွာ လူေထာင္ေပါင္း ေသာင္းေပါင္းမ်ားစြာထံမွ အိုင္ဒီယာမ်ားကို ခဏအတြင္း ရယူ အသံုးခ်ႏိုင္သူမ်ားကသာ ေရွ႕က ေနႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ လူမ်ားေလ အိုင္ဒီယာမ်ားေလ ေရြးခ်ယ္လုပ္ကိုင္စရာ ပိုမ်ားေလျဖစ္မည္။
            အထက္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ လူမ်ားမ်ားထံမွ အိုင္ဒီယာမ်ားမ်ားကို ေတာင္းခံ အသံုးခ်ျခင္းနည္းကို မႏွစ္သက္သူမ်ားလည္း ရွိသည္။ လူမ်ားတိုင္း အားမျဖစ္ဟူေသာ အယူကို ထိုလူမ်ားက လက္ကိုင္ထားၾကသည္။ လုပ္ငန္းႏွင္႔ပက္သက္၍ ကၽြမ္းက်င္ေသာ လူေတြနဲ႔ခ်ည္းသာ ဖြဲ႕ထားေသာ အဖြဲ႕မ်ားဆီမွ ရလာေသာ အေခ်ာကိုင္ၿပီးသား အိုင္ဒီယာမ်ားကိုသာ ထိုလူမ်ားက တန္ဖိုးထားခ်င္ၾကသည္။ ကၽြမ္းက်င္သူ လူနည္းစုထံမွ ထြက္လာေသာ အိုင္ဒီယာမ်ားသည္ လက္ေတြ႕အသံုးဝင္သည္မွန္ေသာ္လည္း တီထြင္ဆန္းသစ္မႈပိုင္းတြင္ အားနည္းတတ္သည့္ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္တစ္ခုေတာ႔ ရွိသည္။ ထို႔နည္းတူ လူမ်ားမ်ားထံမွ အိုင္ဒီယာၾကမ္းမ်ားကို ေတာင္းခံ အသံုးခ်ေသာ နည္းသည္လည္း လူမ်ားၿပီး ပြဲမစည္ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္မည့္ ေဘးက ရွိေနသည္။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထိုႏွစ္နည္းကို မည္သည့္ေနရာတြင္ မည္သို႔ ထိေရာက္ေအာင္ အသံုးခ်သင္႔သည္ကို ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါသည္။

အိုင္ဒီယာေတြ ေမြးထုတ္ဖို႔
            လူအမ်ားႀကီးထံမွ အိုင္ဒီယာ အၾကမ္းထည္ေပါင္းမ်ားစြာကို ေတာင္းယူေသာနည္းသည္ ဆန္းသစ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ားရလာႏိုင္သည့္ နည္းေကာင္းျဖစ္သည္။ မည္မွ်ပင္ ကၽြမ္းက်င္သည္ဆိုေစ ကၽြမ္းက်င္မႈသည္ ကၽြမ္းက်င္မႈသာျဖစ္၏။ လုပ္ငန္းတစ္ခုမွာ ကၽြမ္းက်င္တိုင္း တီထြင္ဆန္းသစ္တတ္သည္ မဟုတ္။ ထိုအခ်က္ကို သတိျပဳရမည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ လူမ်ားမ်ားထံမွ အိုင္ဒီယာေတာင္းခံေသာနည္းသည္ ကိုယ္ေရွ႕ဆက္သြားမည့္ လုပ္ငန္းအတြက္ ဆန္းသစ္ေသာ အိုင္ဒီယာမ်ားကို ရလာေစမည့္ ေကာင္းမြန္ေသာ နည္းစနစ္ျဖစ္သည္။ ထိုနည္းက အိုင္ဒီယာေတြ ေမြးထုတ္ဖို႔အတြက္ အသံုးဝင္သည္။

လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔
            လူနည္းနည္းႏွင္႔ အေခ်ာကိုင္ၿပီးသား အိုင္ဒီယာမ်ား ထုတ္ေသာနည္းသည္ လုပ္ငန္းကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔အပိုင္းအတြက္ အသံုးဝင္မည္ျဖစ္သည္။ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္သည့္ေနရာတြင္ ဟိုဟာ ေကာင္းႏိုးႏိုး ဒီဟာ ေကာင္းႏိုးႏိုး ေတြေဝေနလို႔ မရေတာ႔။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အေခ်ာကိုင္ၿပီးသား အိုင္ဒီယာကို ကိုင္ၿပီး ေတာက္ေလွ်ာက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမည့္အခ်ိန္ျဖစ္သည္။
            ထို႔ေၾကာင္႔ အထက္ေဖာ္ျပပါ ႏွစ္နည္းလံုးသည္ သူ႔ေနရာႏွင္႔သူ အသံုးဝင္ၾကသည္ကို သတိျပဳၾကရမည္။ အရည္အတြက္မ်ားမ်ားႏွင္႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ အိုင္ဒီယာသစ္မ်ားကို ရေစ၍ ကၽြမ္းက်င္သူ အေရအတြက္နည္းနည္းႏွင္႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းကား လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အသံုးဝင္၏။
            လူမ်ားမ်ား၏ သေဘာထားေပၚ မူတည္ေနေသာ လုပ္ငန္းမ်ားက လူမ်ားမ်ား၏ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈကို ရဖို႔ လိုအပ္သည္။ အဝတ္္အထည္၊ အစားအေသာက္ စေသာ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ စားသံုးသူေပါင္းမ်ားစြာေပၚ မွီခိုေနရသည္ျဖစ္ရာ ၎စားသံုးသူမ်ား၏ သေဘာထားမ်ား၊ အႀကံဉာဏ္ေပးမႈမ်ားကို အေရးထား ေလးစားဖို႔ လိုသည္။ အဝတ္အထည္ ကုမၸဏီမ်ားဆိုလည္း သံုးစြဲသူမ်ား၏ သေဘာထားမ်ားကို အၿမဲမျပတ္ ေတာင္းခံေနေသာနည္းျဖင္႔ အဝတ္အထည္သစ္မ်ားကို ဝယ္သူမ်ားလိုအပ္ခ်က္ႏွင္႔ ကိုက္ညီေအာင္ ထုတ္လုပ္ေနၾကသည္။
            အကယ္၍ ကိုယ္က ျပႆနာတစ္ခု ရွုင္းစရာ ေပၚလာၿပီဆိုသည့္အခါမ်ဳိးတြင္ေတာ႔ ထိုအခ်ိန္သည္ လူမ်ားမ်ားႀကီးထံမွ အိုင္ဒီယာေတြ အမ်ားႀကီးေတာင္းခံေနလို႔ အဆင္မေျပေတာ႔။ လူမ်ားၿပီး ပြဲမစည္ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္ေနလိမ္႔မည္။ ထိုအခ်ိ္န္မ်ဳိးမွာက်ေတာ႔ သက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္အသီးသီးက တစ္ကယ္ ကၽြမ္းက်င္သည့္လူေတြ၏ အႀကံဉာဏ္မ်ားကို ေတာင္းခံဖို႔ လိုသည္။
            ထို႔ေၾကာင္႔ အိုင္ဒီယာသစ္ေတြရဖို႔ လူမ်ားမ်ားထံက အိုင္ဒီယာအၾကမ္းထည္ေတြ ေတာင္းခံဖို႔ လိုသလို၊ အိုင္ဒီယာၾကမ္းေတြကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔၊ ျပႆနာေတြကို ရွင္းဖို႔က်ေတာ႔ တစ္ကယ္ကၽြမ္းက်င္သည့္ လူနည္းစု၏ အိုင္ဒီယာေခ်ာေတြ လိုအပ္ေၾကာင္း ခြဲျခားျမင္ရမည္။
            ထို႔ေၾကာင္႔ လုပ္ငန္းမ်ားအေနျဖင္႔ ေရွ႕ခရီးမွာ သူမ်ားေရွ႕က သြားေနဖို႔ဆို အိုင္ဒီယာသစ္မ်ား မျပတ္ရေနဖို႔ လိုသလို၊ ထိုအိုင္ဒီယာမ်ားကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ ေဖာ္ျဖစ္ေနဖို႔လည္း လိုသည္။ အိုင္ဒီယာသစ္မ်ား ရဖို႔ဆိုတာ လူမ်ားမ်ားႏွင္႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမည္။ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔က်ေတာ႔ တစ္ကယ္ကၽြမ္းက်င္သူ လူနည္းနည္းႏွင္႔ အိုင္ဒီယာၾကမ္းမ်ားကို အေခ်ာကိုင္ၿပီး ပူးေပါင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ လိုသည္။
            ထို႔ေၾကာင္႔ ယေန႔ေခတ္ လုပ္ငန္းမ်ား သူမ်ားထက္ ေရွ႕ကသြားေနႏိုင္ဖို႔ဆို လူမ်ားမ်ားထံက အိုင္ဒီယာမ်ားမ်ား ေတာင္းခံဖို႔လည္း လိုသလို၊ ကၽြမ္းက်င္သူ လူနည္းနည္းထံမွ အေခ်ာကိုင္ၿပီးသား အိုင္ဒီယာမ်ားကိုလည္း ရယူဖို႔လိုေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
                                                                                                         ​                                                                                                                             သန္းထိုက္စိုး

Ref: Quantity vs. Quality in Collaborations by Roberto Verganti

No comments: