Tuesday 9 August 2011

ေနျပည္ေတာ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုး ေျမေအာက္ရထားလမ္း ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ရရွိ၍ ႐ုရွားႏိုင္ငံက ဂုဏ္ယူလ်က္ရွိ

 Pyi Myanmar
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ ေနျပည္ေတာ္၏ ဂုဏ္ေဆာင္ ေျမေအာက္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းကို ႐ုရွားႏိုင္ငံက တာဝန္ယူ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ရရွိသည့္ အတြက္ ဂုဏ္ယူေနမိေၾကာင္း စီမံကိန္း၏ ဗိသုကာ အႀကီးအကဲ တစ္ဦးက The Voice of Russia သို႔ ေျပာၾကားေၾကာင္း ၁-၈-၂၀၁၁ ရက္တြင္ သိရသည္။ ႐ုရွားႏိုင္ငံသည္ ေျမေအာက္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ဘူမိေဗဒဆိုင္ရာ ေလ့လာတိုင္းတာမႈ မ်ားႏွင့္ ဒီဇိုင္းပညာတို႔တြင္ နည္းပညာ ျမင့္မား ကၽြမ္းက်င္မႈ ရွိေနၿပီး ေနျပည္ေတာ္တြင္ ေဆာက္လုပ္မည္ ျဖစ္ေသာ ကီလိုမီတာ ၅၀ (၃၁ မိုင္ခန္႔) ရွိေသာ
အရွည္ဆံုး ပတ္လမ္းကို နည္းပညာ ျမင့္မားစြာ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ႐ုရွားမွ ဗိသုကာ အႀကီးအကဲက ၎တို႔ ႏိုင္ငံတြင္းမွ The Voice of Russia သို႔ ေျပာၾကားရာတြင္ အဆိုပါ ရထားလမ္း စီမံကိန္းအတြက္ မိမိတို႔ ရရွိခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တည္ေဆာက္ခြင့္ ရရွိသည့္ အတြက္ ဂုဏ္ယူမိေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ ၎အျပင္ ယခုႏွစ္၏ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းကလည္း အိႏိၵယႏိုင္ငံ၏ လူေနမႈ ထူထပ္ေသာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္သည့္ မဒရပ္ၿမိဳ႕တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၄၃၀ ကုန္က်ႏိုင္မည့္ ေျမေအာက္ရထားစနစ္ တည္ေဆာက္ခြင့္ကို စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ႐ုရွားႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆံုး ေျမေအာက္ ရထားလမ္းကို ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၅ ရက္တြင္ ၁၁ ကီလုိမီတာ (၆ ဒသမ ၈ မိုင္) အရွည္ျဖင့္ စတင္ခဲ့ၿပီး ရထား ဘူတာ႐ံုေပါင္း ၁၃ ခုရွိခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ယခုစတင္ တည္ေဆာက္မည့္ ေျမေအာက္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းမွာ ၅၀ ကီလိုမီတာ (၃၁ မိုင္ခန္႔) မွ စတင္မည္ ျဖစ္သျဖင့္ စတင္စဥ္ ကာလ အပိုင္းအျခားတြင္ ျမန္မာက ပိုမိုရွည္လ်ားေနေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရွိကာလ ႐ုရွားႏုိင္ငံ ေမာ္စကိုၿမိဳ႕တြင္ ေျမေအာက္ ရထားလမ္း စီမံကိန္း၌ ၃၀၁ ဒသမ ၂ ကီလိုမီတာ (၁၈၇ ဒသမ ၂ မိုင္) အတြက္ ႐ံုေပါင္း ၁၈၂ ခုႏွင့္ ရထားလမ္း ၁၂ ခုရွိကာ ေျမေအာက္အနက္ဆံုး ဘူတာမွာ ၈၄ မီတာ (၂၇၆ ေပ) ရွိၿပီး ေန႔စဥ္ စီးနင္းသူမွာ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ မွတ္တမ္းအရ ပ်မ္းမွ် ၆ ဒသမ ၅၅ သန္းရွိေၾကာင္းႏွင့္ ေျမေအာက္ရထားလမ္း စနစ္ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳႏိုင္မႈတြင္ ဂ်ပန္မွ တိုက်ဳိၿပီးလွ်င္ ႐ုရွားမွ ေမာ္စကိုၿမိဳ႕မွာ ဒုတိယ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ေအဝိုင္အီး

No comments: