မည္သည့္ စီးပြားေရးဘဲ လုပ္မယ္စိတ္ကူး ထားရွိပါေစ၊ ကုိယ္ပုိင္ စီးပြားေရး တစ္ခုလုပ္ေတာ့မည္ ဆုိပါက ထုိလုပ္ကုိင္မည့္ လုပ္ငန္းအတြက္ ေရွးဦးစြာ စံနစ္တက် တြက္ခ်က္ၾကည့္ရန္ လုိအပ္ပါမည္။ ထုိသုိ႔ တြက္ခ်က္ၾကည့္ရန္မွာ အဓိက မျဖစ္မေန တြက္ခ်က္ရမဲ႔ လုိအပ္ခ်က္ (၈)ခ်က္ ရွိပါသည္။
ထုိအခ်က္မ်ားကုိ ေအာက္တြင္ ရွင္းလင္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။
(၁) တန္ဖုိးျဖတ္ျခင္း၊
မည္သည့္ ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မွဳ ျဖစ္ၿပီး၊ စားသုံးသူမ်ားမွ အဘယ္ေၾကာင့္ လုိအပ္မည္နည္းကုိ ခ်င့္ခ်ိန္၍ ကုိယ့္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မွဳ၏ တန္ဖုိးကုိ တြက္ရပါမည္။
(၂) ဝင္ေငြပုံစံ၊
မည္ကဲ႔သုိ႔ ကုိယ့္လုပ္ငန္းမွ ဝင္ေငြရရွိမည္ကုိ တြက္ရပါမည္။ ဥပမာ ေရာင္းကုန္ပစၥည္းမွ အျမတ္အစြန္း၊ ေကာ္မရွင္၊ ပြဲခ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္သည္။
(၃) ေစ်းကြက္ အလားအလာ၊
မည္သည့္ ေစ်းကြက္တြင္ ကုိယ့္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မွဳကုိ ေပးမည္ႏွင့္ ေစ်းကြက္ပမာဏ အရြယ္အစားကုိ တြက္ရပါမည္။
(၄) အၿပိဳင္အဆုိင္ ပတ္ဝန္းက်င္၊
မည္သူမ်ားအား ကုိယ့္ေစ်းကြက္ထဲတြင္ ၿပိဳင္ရမည္ကုိ တြက္ရပါမည္။
(၅) ၿပိဳင္ဆုိင္မွဳ အားသာခ်က္၊
အၿပိဳင္အဆုိင္မ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္လွ်င္ မည္သည့္ အထူးအားသာခ်က္ ကုိယ့္ထံတြင္ ရွိသည္ကုိ တြက္ရပါမည္။
(၆) ေစ်းကြက္ နည္းဗ်ဴဟာ၊
ကုိယ့္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မွဳကို မည္သုိ႔ အေရာင္းျမွင့္တင္ၿပီး ေဖာက္သည္ အသစ္မ်ားအား မည္သုိ႔ စြဲေဆာင္မည္ကုိ တြက္ရပါမည္။
(၇) အဖြဲ႔အစည္း တည္ေဆာက္မွဳ၊
မည္သည့္ အဖြဲ႔အစည္း ပုံစံ အေနအထားျဖင့္ ကုိယ့္စီးပြားေရး စီမံကိန္းကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လုိအပ္မည္ကုိ တြက္ရပါမည္။
(၈) စီမံခန္႔ခြဲမွဳ အဖြဲ႔၊
လုပ္ငန္း၏ စီမံ ခန္႔ခြဲမွဳ အတြက္ မည္သည့္ အေတြ႔အႀကံဳ ႏွင့္ ေနာက္ခံအရည္အျခင္းမ်ား လုိအပ္မည္ကုိ တြက္ရပါမည္။
Reference:
K. Launden, C. Traver, E-commerce, Addison-Wesley, 2002, p. 58.
သီဟ ပ်ံခ်ီ
No comments:
Post a Comment