Sunday 30 October 2011

ကမၻာေက်ာ္ႀကီးေပမယ့္..



l4291a

မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ဆီက လက္ဆင့္ကမ္းလာတဲ့ ေၾကာ္ျငာေလး တစ္ခု ဓာတ္ေခ်ာစာကေန ၀င္လာတယ္။
ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ အစိုးရမဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုက ကမကထလုပ္ၿပီး က်င္းပ မယ့္ “အမ်ဳိးသမီးမ်ားရဲ႕ စကား၀ိုင္း” အစီအစဥ္ပါတဲ့။ အဲဒီအစီအစဥ္မွာ ေျပာမယ့္သူ တစ္ေယာက္ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ မ်က္လံုးျပဴးသြားရပါ တယ္။ သူကေတာ့ ၿဗိတိသွ်႐ုပ္ရွင္ မင္းသမီးအေက်ာ္အေမာ္ အယ္မာေထာ(မ္)ဆင္(န္) ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူ႔ နာမည္ျမင္လိုက္တာနဲ႔ ေခါင္းထဲမွာ ေပၚလာတာက “ဂ်ိန္းေအာ္စထင္(န္)” ရဲ႕ ဂႏၴ၀င္၀တၳဳႀကီးျဖစ္တဲ့ Sense and Sensibility  ပါပဲ။ အဲဒီ၀တၳဳကို ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ၫႊန္းအျဖစ္ မင္းသမီး ကိုယ္တိုင္က ေရးသားခဲ့ၿပီး ကိုယ္တိုင္လည္း ပါ၀င္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
အဲဒီဇာတ္ကားအတြက္ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ၫႊန္းေအာ္စကာဆုကို သူ က ဆြတ္ခူးရရိွခဲ့တဲ့အျပင္ ေအာ္စကာဆု မဟုတ္ေပမယ့္ BAFTA လို႔ လူသိမ်ားတဲ့ “႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား အႏုပညာၿဗိတိသွ်အကယ္ဒမီ” က ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ အေကာင္းဆံုးအမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆုကိုလည္း အဲဒီကားနဲ႔ပဲ ရခဲ့ပါေသးတယ္။ ဟယ္ရီေပၚတာ ဇာတ္လမ္းတြဲေတြမွာလည္း ပါ၀င္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သူ ျဖစ္သလို Howards End ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားနဲ႔ လည္း အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသမီးသ႐ုပ္ေဆာင္ ေအာ္စကာဆု ရရိွထားသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
တိုတိုေျပာရရင္ ေအာင္ျမင္ထင္ရွားတဲ့ ကမၻာေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးေပါ့။
l4291

ေဒါက္တာေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္

မင္းသမီးႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြထဲမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္မင္းသမီး၊ ဟာသပညာရွင္၊ ဇာတ္ၫႊန္းဆရာမဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္သံုးရပ္က တြဲေနပါတယ္။ ဟာသပညာရွင္ပီပီ သူစ၀င္လာကတည္းက ပရိသတ္က တေသာေသာနဲ႔ ရယ္ေမာေနၾကရေအာင္ ဟန္မာန္အျပည့္ နဲ႔ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ေျပာသြားပါတယ္။
အဲဒီမင္းသမီးက သည္အခမ္းအနားမွာ စကားေျပာမယ္ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လည္း အလြန္စိတ္၀င္စား သြားတယ္။ ကမၻာေက်ာ္မင္းသမီး တစ္ေယာက္ကို အျပင္မွာ ျမင္ဖူးဖို႔ဆိုတာ အိပ္မက္ေတာင္ မမက္ဖူးတာ မ်ဳိးပါ။ အခုေတာ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ထဲကလည္း တစ္လက္မမွမထြက္ရဘဲ သူ႔လိုမင္းသမီးကို ျမင္ေတြ႕ႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးမို႔ လက္လြတ္မခံေတာ့ဘဲ သက္ဆိုင္တဲ့ တာ၀န္ခံဆီကို ဖိတ္စာပို႔ေပးဖို႔ ဓာတ္ေခ်ာစာနဲ႔ပဲ လွမ္း ေမတၱာရပ္ခံ လိုက္ပါေတာ့တယ္။
ဟိုကလည္း မဆိုင္းမတြဘဲ အေၾကာင္းျပန္တယ္။ ေနရာအခက္အခဲေၾကာင့္ ဖိတ္စာကန္႔သတ္ ထားေၾကာင္းနဲ႔ ဖိတ္စာေတြအဆင္သင့္ျဖစ္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံအတြက္ ပို႔ေပးပါ့မယ္တဲ့။ သည္လိုနဲ႔ ဖိတ္စာကလည္း အင္တာနက္ကတစ္ဆင့္ပဲ ရလာတယ္။ ဖိတ္စာကို ပံုႏိွပ္ၿပီး ယူလာခဲ့ေပးပါလို႔လည္း မွာပါေသးတယ္။ သည္လိုနဲ႔ ၂၀၁၁ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၅ ရက္ စေနေန႔မွာ အဲဒီ အခမ္းအနားကို တက္ေရာက္ခြင့္ရခဲ့ ပါတယ္။ အဲဒီအခမ္းအနားက ေန႔ခင္း ၃ နာရီမွာ စမွာ။ ၃ နာရီအတိမွာ စခ်င္တဲ့အတြက္ ၂ နာရီ ၄၅ မတိုင္ ခင္ အေရာက္လာၿပီး ေနရာယူေပးဖို႔လည္း ဖိတ္စာမွာ ႏႈိးေဆာ္ထားတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီေန႔ ေန႔လယ္ တစ္နာရီကသံုးနာရီအတြင္း ကန္ေတာ္ႀကီးေစာင္းက ဟိုတယ္ႀကီးတစ္ခုမွာ က်င္းပမယ့္ မဂၤလာအခမ္းအနားအတြက္ အခမ္းအနားမွဴး လုပ္ေပးဖို႔ ကြၽန္ေတာ္ က လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္လေလာက္ကတည္း က လက္ခံထားမိေနတယ္။ အခ်ိန္က နည္းနည္း ကသီလင္တ ျဖစ္ခ်င္စရာေပါ့။
l4291b
တကယ္လည္း ကသီပါတယ္။ မဂၤလာေဆာင္က ျပန္ထြက္လာေတာ့ ၂ နာရီ ၁၅ မိနစ္ရိွေနၿပီ။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကားေရွ႕မွာ တျခား ကားတစ္စီးက ပိတ္ရပ္သြားလို႔ အဲဒီ့ကားရွင္ကိုရွာရတာနဲ႔ အခ်ိန္က ပိုၾကာသြားတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကဆုန္စိုင္းၿပီး အိမ္ျပန္ေျပးရေသးတယ္။ အ၀တ္ျပန္လဲရေသးတာပ။ ပြဲထိုင္အ၀တ္ႀကီး နဲ႔ လန္းလန္းလန္းလန္း လုပ္ၿပီး သြားဖို႔မွ မေတာ္ဘဲေလ။
သည္လိုနဲ႔ ၂ နာရီ ၄၅ မိနစ္ အတိမွာပဲ “အမ်ဳိးသမီးမ်ားရဲ႕ စကား ၀ုိင္း” က်င္းပမယ့္ ေရႊေတာင္ၾကားထဲ က ၾသစေၾတးလ်သံ႐ံုးရဲ႕ အပန္းေျဖ ရိပ္သာကို ေရာက္သြားပါတယ္။ စိတ္ ထဲမွာ သံသယတစ္ခုက ရိွေနေသးတယ္။ သူတို႔ကသာ အယ္မာေထာ္(မ္)ဆင္ (န္) ေျပာမယ္လုိ႔ ေျပာတာ။ လူကိုယ္တိုင္မဟုတ္ဘဲ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားက တစ္ဆင့္ ေျပာရင္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ေနတာပဲ လို႔ ေတြးမိေနရတာပါ။
ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ ေရာက္ၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ မင္းသမီးႀကီး ၀င္လာတာေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ အသက္ ၅၃ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ မင္းသမီးႀကီးက ေခ်ာေမာတင့္တယ္လွပါတယ္။ သူနဲ႔အတူ ေျပာမယ့္သူေတြက အၿငိမ္းစား ပါေမာကၡ ေဒါက္တာေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္၊ စာေရးဆရာမဂ်ဴးနဲ႔ ေတးသံရွင္ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းတို႔လည္း ပါပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ ကင္မရာက မနားေတာ့ပါဘူး။
အခမ္းအနားကို သံုးနာရီတိတိ မွာ စလိုက္ၾကပါတယ္။ စုစုေပါင္း လူ ၇၀ စာ ထိုင္ခံုခ်ထားၿပီး ထိုင္ခံုအားလံုး နီးပါးျပည့္ပါတယ္။ အမ်ားစုက အမ်ဳိးသမီးေတြပါ။ အမ်ဳိးသားရယ္လို႔ ဆယ္ေယာက္မျပည့္ပါဘူး။ အဖြင့္ အမွာစကားကို ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ၾသစၾတးလ် သံအမတ္အမ်ဳိးသမီးႀကီး က ေျပာတယ္။ သူ႔ေနာက္မွာကမကထ ျပဳတဲ့ Action Aid အဖြဲ႕အစည္းက အမႈေဆာင္အရာရိွခ်ဳပ္က ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ေဒါက္တာေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ က ျမန္မာႏိုင္ငံက အမ်ဳိးသမီးမ်ားရဲ႕ အေနအထားကို ပုဂံေခတ္က အစခ်ီကာ ေျပာပါတယ္။ အသံခ်ဲ႕စက္မပါတဲ့ အခမ္းအနားမို႔ တိုးတိုးသက္သာေျပာတဲ့ ဆရာမႀကီးအသံကို အေတာ္ နားစိုက္ေထာင္ရပါတယ္။ ဆရာမႀကီးက အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ပဲ ေျပာတာပါ။
ေနာက္ ဆရာမဂ်ဴးအလွည့္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔အတူ ေမာ္လၿမိဳင္မွာ ေဟာတုန္းကထက္ သည္မွာ ေဒၚဂ်ဴးကပိုၿပီး သြက္လက္ေနတယ္။ မိန္းကေလးဆိုရင္ ဘယ္ကဲ့သို႔ ဘယ္ခ်မ္းသာဆိုၿပီး ပံုေသကားခ် သတ္မွတ္ခ်င္ၾကတဲ့ သေဘာထားကို ပယ္သင့္တဲ့အေၾကာင္းကိုသူက ေဆြးေႏြးသြားတာပါ။ သူ႔မိခင္၊ ဖခင္ တို႔ရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေရးဘ၀၊ မိသားစု ဘ၀ကို နမူနာေလးနဲ႔ ပံုေဖာ္သြားတာ က စိတ္၀င္စားဖြယ္၊ ႏွစ္လိုဖြယ္ပါပဲ။
ေနာက္တစ္ေယာက္က ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူကလည္း အဂၤလိပ္လိုပဲ ေျပာျပန္ပါတယ္။ ေရာ့(ခ္) အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္အျဖစ္ သူေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေလး နဲ႔အစခ်ီၿပီး အမ်ဳိးသမီးမ်ားရဲ႕အနာဂတ္ အတြက္ အေျခခံအက်ဆံုးကေတာ့ ပညာေရးသာျဖစ္ေၾကာင္း သူကလည္း ခ်က္ခ်က္ခ်ာခ်ာ ေျပာသြားတယ္။
လာပါၿပီ။ ကမၻာေက်ာ္မင္းသမီးႀကီး။ သည္မင္းသမီးႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္ ေတြထဲမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္မင္းသမီး၊ ဟာသပညာရွင္၊ ဇာတ္ၫႊန္းဆရာမ ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္သံုးရပ္ကတြဲေနပါတယ္။ ဟာသပညာရွင္ပီပီ သူစ၀င္လာကတည္းက ပရိသတ္က တေသာေသာ နဲ႔ရယ္ေမာေနၾကရရေအာင္ ဟန္မာန္ အျပည့္နဲ႔ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ေျပာသြားပါတယ္။ ေဟာစင္ေနာက္မွာ ေတာင့္ေတာင့္ႀကီး ရပ္ၿပီး ေဟာေျပာတာကို ဘယ္တုန္းကမွ မႀကိဳက္တတ္သလို ကိုယ္တိုင္လည္း တစ္ခါမွ မလုပ္ဖူးတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အယ္မာ့ ေျပာပံုဆိုလက္နဲ႔ ဟန္အမူအရာေတြ၊အလႈပ္ အခတ္ေတြက စြဲမက္စရာေကာင္းေနပါတယ္။ မင္းသမီးပီပီ မ်က္ႏွာထား၊ အသံေနအသံထားနဲ႔ မင္ေမာင္းကလည္း အလြန္ေကာင္းလွပါတယ္။
သူကလည္း သူျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ဘ၀၊ သူေရာက္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ အပူပိုင္းေဒသမွာ ေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ မိန္းကေလး ေတြရဲ႕ ဘ၀မ်ားနဲ႔ အစခ်ီရင္း မိန္းမေကာင္းဆိုတာ ဘယ္ကဲ့သို႔ ဘယ္ခ်မ္းသာဆိုတဲ့ ေခါက္႐ိုးအထပ္ထပ္ အခ်ဳိးခံၿပီး ပံုစံခြက္ထဲ အသြပ္ခံရပံုမ်ားကို ေျပာသြားပါတယ္။ အဲဒီအစဥ္အလာ အ႐ိုးစြဲအေတြးအျမင္ေတြ ပေပ်ာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔က လူတိုင္းမွာ တာ၀န္ရိွ ေၾကာင္းေပါ့။
အားလံုးျခံဳလိုက္ရင္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ အစီအစဥ္ေလးပါပဲ။ ေဟာေျပာသူေတြကလည္း တစ္ေယာက္ ကို တစ္ေယာက္ငဲ့ၿပီး အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီးယူမသြားဘဲ တိုတိုက်ဥ္းက်ဥ္းနဲ႔ ထိထိမိမိ ေျပာသြားၾကတာမို႔ က်စ္က်စ္လစ္လစ္ ရိွပါတယ္။ ဒါေတာင္ အခမ္းအနားၿပီးေတာ့ ငါးနာရီ ထိုးခါနီးေနပါၿပီ။ အခ်ိန္ကို ငဲ့ရတာမို႔ မူလအစီအစဥ္အတိုင္း ပရိသတ္ရဲ႕ေမးခြန္းေတြကို ေျဖၾကားမယ့္ အစီအစဥ္ ကို ပယ္ဖ်က္လိုက္ၾကပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ နည္းနည္း စိတ္ကသိကေအာက္ ျဖစ္ဖုိ႔ ေကာင္းသြားတာကေတာ့ အဲဒီက တာ၀န္ရိွသူ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က ပြဲအလယ္ မွာ ကြၽန္ေတာ့္ကို သိပ္လမ္းမသလားပါနဲ႔လို႔ သူ႔နားကအျဖတ္မွာ ေျပာတာပါပဲ။ လမ္းသလားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေနတဲ့အတြက္ သြားလာ လႈပ္ရွားေနရတာပါလို႔ ကြၽန္ေတာ္ေျပာေပမယ့္ သူက ဇြတ္ေျပာေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသူ တစ္ေယာက္ပါ။ စိတ္ထဲမွာ အလြန္မ်က္သြားပါတယ္။ အဲဒီပြဲ မွာ ႏိုင္ငံျခားသား လူငယ္ဓာတ္ပံုဆရာ တစ္ေယာက္၊ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး ဓာတ္ပံု ဆရာမတစ္ေယာက္နဲ႔ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕ အစည္းတစ္ခုမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ျမန္မာတစ္ေယာက္တို႔လည္း ဓာတ္ပံု ႐ိုက္ေနၾကပါတယ္။ သူတို႔ဆိုရင္ ပရိသတ္အားလံုးရဲ႕ေရွ႕ကေန မတ္တတ္ရပ္ၿပီး ႐ိုက္ၾကတာေတြေတာင္ ပါေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကမွ ေဘးဘက္က ႐ိုက္တာပါ။ ဆရာမႀကီးေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ ေျပာေနတုန္းမွာသာ ဆရာမႀကီးက ထိုင္ရာကမထဘဲ ေျပာတာမို႔ အလယ္ မင္းလမ္းက သြား႐ိုက္ရပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ကိုင္တဲ့ ကင္မရာကလည္း အေပ်ာ္တမ္းကင္မရာဆိုေပမယ့္ ကေခ်ာ္ကခြၽတ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အငယ္တမ္းပညာရွင္သံုး ကင္မရာမ်ဳိးပါ။ တစ္ခုေတာ့ ရိွသေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ က ဓာတ္ပံု႐ိုက္ရင္ ျဖည့္စြက္မီးကိုသံုးခဲတယ္။ သဘာ၀အလင္းေရာင္နဲ႔ ႐ိုက္တဲ့ အက်င့္ရိွတယ္။ မီးခြက္ႀကီး တပ္ဆင္မထားတဲ့ ကင္မရာမို႔ သူကအထင္ေသးသလားေတာ့ မသိဘူး။ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေနသူ ေလးေယာက္အနက္မွာ ကြၽန္ေတာ့္တစ္ေယာက္ကိုပဲ ကြက္ၿပီး အဲလိုေျပာေတာ့ စိတ္ထဲ အေတာ္မ်က္ သြားပါတယ္။ အခမ္းအနားကလည္း တန္းလန္းမို႔ အက်ယ္အက်ယ္ မၿငိမ္းဖြယ္မျဖစ္ခ်င္လို႔သာ ကြၽန္ေတာ္ေရွာင္ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ မဟုတ္လို႔ကေတာ့ သူ႔ကိုေကာင္းေကာင္း ျပန္ေျပာျဖစ္သြားမွာ ေသခ်ာတယ္။
ျမင္ရေတြ႕ရခဲလွတဲ့ ကမၻာေက်ာ္ မင္းသမီးႀကီးကို အားပါးတရေတြ႕ရတာ၊ ဓာတ္ပံုေတြ ႐ိုက္ခြင့္ရလိုက္တာ၊ စကားေျပာခြင့္ ရလိုက္တာနဲ႔ပဲ အဲဒီ့ အထစ္အေငါ့ေလးကို ေက်ာ္လႊားလိုက္ ႏိုင္သြားပါတယ္။ ပြဲအၿပီး လက္ဖက္ရည္၀ုိင္းမွာ မိတ္ေဆြေတြကို ႏႈတ္ဆက္ရင္း ဓာတ္ပံုျပပြဲကို ၾကည့္ရပါတယ္။ အဲဒီ ဓာတ္ပံုတစ္ပံု၀ယ္ရင္ အယ္မာေထာ(မ္)ဆင္(န္)ရဲ႕ လက္မွတ္ပါတဲ့ ကပ္ခြာေလးတစ္ခုရမွာမို႔ ဓာတ္ပံုႏွစ္ပံု ၀ယ္လိုက္ပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ အယ္မာနဲ႔ ဓာတ္ပံုတြဲ ႐ိုက္ေပါ့ဗ်ာ။ မင္းသမီးႀကီးကလည္း သေဘာမေနာ ေကာင္းစြာပဲ၊ လူတကာနဲ႔ ဖက္လွဲတကင္း ဓာတ္ပံုအ႐ိုက္ခံေပးတာမို႔ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းပါတယ္။အျပန္လမ္းမွာ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္သူက ေျပာပါတယ္။ “ကမၻာေက်ာ္ႀကီးေပမယ့္ ပဲမမ်ားဘူးေနာ္”တဲ့။ ကြၽန္ေတာ္က သူ႔စကားေနာက္ကြယ္က အနက္ပြား ကို ဆင္ျခင္မိရင္း ေခါင္းညိတ္ေထာက္ခံ လိုက္မိရပါေတာ့တယ္။
အားလံုးေတြးဆ ဆင္ျခင္ၾကည့္ႏိုင္ၾကပါေစ
(ရန္ကုန္ - ၁၆၁၀၁၁)
http://www.weeklyeleven.com/templates/h2n/images/blank.gif

No comments: